U pet koraka do Cloud poslovanja auto servisa - Korak 2

Registrovali ste se na Cloud’n’Car portal i šta sad? Kako će vam to pomoći da bolje poslujete? Da li se isplati potrošiti novac za pretplatu na jedan ovakav sistem kad dobro poslujete i bez njega? Mnogo pitanja, a nema odgovora… Ili, možda ima…
By Branislav Bubanja
18 mart 2017

Registrovali ste se na Cloud’n’Car portal i šta sad? Kako će vam to pomoći da bolje poslujete? Da li se isplati potrošiti novac za pretplatu na jedan ovakav sistem kad dobro poslujete i bez njega? Mnogo pitanja, a nema odgovora… Ili, možda ima…

Mi nemamo čarobni štapić s čijim ćemo jednim zamahom bundevu pretvoriti u prelepu kočiju. Ali imamo alat koji će vam, ako nam poklonite poverenje, zasigurno pokazati kako da poslujete još bolje i profitabilnije i kako da svoje klijente učinite još zadovoljnijim. I za razliku od kočije koja se u ponoć ponovo pretvara u bundevu, efekti poboljšanja poslovanja koje donosi Cloud’n’Car su trajni…

Dakle, vraćamo se na prvo pitanje - šta posle registrovanja na sistem? Sledeći korak je da ga pripremite za vaše poslovanje. To prvenstveno podrazumeva inicijalno popunjavanje podataka. OK, možda je to pomalo dosadan posao koji će zahtevati da za njega odvojite malo vremena, ali nemojte da vas to obeshrabri.

U Cloud’n’Car sistemu, to je jednokratan posao, a vreme koje ste potrošili za popunjavanje neophodnih podataka višestruko će vam se vratiti već nakon mesec dana upotrebe portala. A kada, nakon nekoliko dana potpuno ovladate svim funkcijama portala, shvatićete da vreme koje ste do tada trošili na administrativne poslove sada možete da upotrebite za obavljanje nekog konkretnog posla u okviru vaše osnovne delatnosti – posla koji vam donosi novac. Zahvaljujući boljoj organizaciji poslovanja vrlo brzo ćete shvatiti da sistem, ne samo da sam sebe otplaćuje, već i da vam omogućava da povećate svoj profit. I tako neprimetno dođosmo do odgovora i na preostala dva pitanja iz prvog pasusa…

Kada se sve sagleda iz tog ugla, zar ne mislite da vredi pokušati? Videćete da to nije ništa strašno. Evo da ukratko vidimo šta je sve od podataka potrebno da se unese u Cloud’n’Car sistem. Za početak, to su zaposleni. Za svakog zaposlenog potrebno je da se upišu svi važni podaci koji ga definišu kao člana vašeg kolektiva – pozicija na kojoj se nalazi, kontakt podaci, visina ličnog dohotka, vrednost njegovog radnog sata... Ovaj poslednji podatak je veoma značajan jer će vam kasnije omogućiti automatizaciju generisanja računa za klijente, što je samo jedan od poslova koje Cloud’n’Car sistem automatizuje.

Zatim, tu su i klijenti. Baza klijenata je značajna iz više razloga. Prvo, tu se nalaze online servisne knjižice njihovih vozila, tako da odmah možete da vidite šta je sve rađeno na automobilu, kada su izvršene zamene određenih delova, kao i da pogledate sve prethodne račune. Lojalnim klijentima koji redovno dolaze kod vas možete da omogućite i popuste i neke druge pogodnosti i da na taj način stvarate bolji odnos sa njima i da podižete ugled svog servisa.

Još jedna od važnih stavki svakog servisa su dobavljači. Kada ih sve unesete u sistem, lako ćete da proverite da li ste ispunili sve obaveze prema njima, a na jednom mestu ćete imati i sve ispostavljene račune.

Proizvodi su takođe neraskidivi deo svakog servisa. Vođenje detaljne i tačne statistike proizvoda obično je zapostavljeno i smatra se nevažnim delom poslovanja, naročito u manjim servisima. A onda se desi situacija da u servisu nema potrebnog rezervnog dela, što zahteva odlazak u radnju ili naručivanje dela ad-hoc, što u krajnjem slučaju rezultuje nepotrebnim produženjem zadržavanja vozila u servisu. Tada i klijent postaje nervozan i nezadovoljan jer, naravno, svoj auto želi što pre u voznom stanju… Umesto da poslujete na taj način, Cloud’n’Car sistem van omogućava definisanje različitih magacina, kao i različitih proizvoda i grupa proizvoda u njima. Ako ste definisali neto cenu i poresku grupu za svaki proizvod, ti podaci će se automatski prebaciti u račun koji se generiše za klijenta (što opet dovodi do optimizacije poslovanja i uštede vremena). Takođe, zahvaljujući činjenici da je moguće definisanje minimalne količine svakog proizvoda u magacinu, koja će automatski trigerovati obaveštenje da je potrebno dopunjavanje zaliha, nikad nećete doći u situaciju da u svom servisu nećete imati odgovarajući deo. Svaka popravka će tada da teče glatko i maksimalno brzo, a vaši klijenti će biti zadovoljniji zbog kvalitetne i brze usluge.

Pored popravki, u servisu je moguće obaviti i određene servisne usluge, pa je u sistemu dozvoljeno i kreiranje tzv. servisnih grupa i samih servisa. Na primer, pod servisnom grupom mogu da se nazovu „Zamena filtera i ulja“, a servisi koji bi se obavili u okviru te grupe mogu da budu zamena filtera goriva, zamena filtera ulja, zamena filtera klime, zamena kočionog ulja, provera nivoa ulja…

I to je to. Svi podaci su uneti u sistem i on će uskoro postati potpuno operativan. Nije bilo strašno, zar ne? Nije ni trajalo previše dugo. A uostalom, ne morate da sve što smo opisali odradite odjednom. Bitno je samo da sve to obavite, jer samo tada ćete u potpunosti osetiti sve prednosti koje Cloud’n’Car sistem unosi u vaše poslovanje. A te prednosti nisu male, uverićete se i sami ako nas poslušate…

Author: Branislav Bubanja

Prijavite se za obaveštenja

Prijavite se na vreme i uvek budite u toku sa dešavanjima na Cloud'n'Car.